dinsdag 10 februari 2015

Meet my new sexy husbands: The Balm - Nude Dude!


Ik was razend enthousiast over het Nude'tude palette van The Balm, dus kon ik het niet weerstaan om ook het nieuwe broertje in huis te halen! De verpakking is weer helemaal top en als ik eerlijk moet zijn, vind ik Nude Dude zelfs nog een tikje leuker. Dit palette brengt me helemaal in een pin-up mood!


De basics van het palette zijn exact hetzelfde als Nude'tude. Het is een kartonnen verpakking met daarin 12 nude kleurtjes. Ook zit er weer een grote spiegel en hetzelfde duo-kwastje in. Top!


Wat is dan het verschil? Deze keer bestaat het palette niet meer uit pin-up meisjes, maar uit 6 gespierde en goedlachse mannen. Wie wil er nu niet dat 6 mannen je uit de nood helpen met je make-up? ;) Ook zijn de kleuren helemaal anders dan het vorige palette, waardoor je je dus geen zorgen moet maken dat je twee dezelfde palettes in huis zou halen. Nude'tude was echt een basic palette met basiskleuren en een koelere samenstelling. Nude Dude daarentegen bevat eerder warme tinten en ligt daardoor qua kleuren heel erg dicht bij het Naked 3 palette van Urban Decay. Als je graag de kleuren wil vergelijken, kan je Naked 3 hier terugvinden.


Op naar de kleurtjes! Fearless is een matte beige huidskleur. Super basic en heel gemakkelijk te gebruiken in een nude look. Flawless is een matte mokkakleur. Linksonder zie je Fabulous. Hij lijkt wit, maar is het niet! Fabulous is een goudwitte duochrome kleur met shimmers, waardoor hij je ogen echt er laat uitspringen als je hem als highlighter gebruikt. Rechtsonder zit Faithful, een satijngouden kleur met shimmer. 


De swatches van links naar rechts: Fearless, Fabulous, Flawless, Fathful. De pigmentatie is super, vooral van Fabulous! Fearless valt iets minder op, omdat hij zo dicht bij mijn eigen huidskleur aanleunt. 


Firm is een donkere bronsbruine kleur met shimmers. Daaronder zie je Fit, een warmere koperversie van Firm. Flirty is nog zo'n bijzonder kleurtje! Flirty is een soort rosépaarse bruintint met gouden shimmers. Rechtsonder zie je de enige matte kleur van deze vier en dat is Feisty: een paarsroze leverkleur. 


Van links naar rechts: Firm, Fit, Flirty, Feisty. Ook hier weer een toppigmentatie! Je ziet hier wel heel duidelijk dat Flirty in het palette bruiniger oogt, maar eens aangebracht een veel paarsigere insteek krijgt. Heel bijzonder kleurtje omwille van de combinatie met het goud!


De laatste vier kleuren uit het palette zijn meteen ook weer de donkerste. Friendly is een heel donkere en matte paarse kleur. Fierce probeert af te stappen van een standaard zwart kleurtje in een nude palette: dit is een prachtige zwarte kleur met zilveren shimmers. Linksonder komt er weer een warme tint tevoorschijn. Dit is Funny, een roodbruine kleur met shimmer. De laatste kleur is Fine, een prachtige donkerbruine kleur met shimmers. 


Van links naar rechts: Friendly, Funny, Fierce, Fine. Geweldig toch? Slechts 1 veegje zonder basis en je krijgt dit resultaat. 

Nude Dude heeft mij zeker niet teleurgesteld! Net zoals Nude'tude is de pigmentatie super en zijn de kleurtjes enorm zacht en aangenaam om mee te werken. 


Hier heb ik een heel basic look gemaakt met Fearless op mijn ooglid, Flawless in de arcadeboog, Fabulous in de binnenste ooghoek, Friendly op de onderste wimperrand en Fierce op de bovenste wimperrand. Ik ga nog veel plezier beleven aan dit palette denk ik!

Ik weet niet of Nude Dude intussen al verkrijgbaar is bij Di, zoals dat bij Nude'tude wel reeds het geval is. Ik heb mijn exemplaar aangeschaft via The Make Up Spot voor 35 euro. Niet spotgoedkoop, maar voor mij absoluut het geld waard!

Welk palette zouden jullie kiezen: Nude'tude of Nude Dude?

Vergeten jullie niet deel te nemen aan de winactie?