vrijdag 29 mei 2015

Too Faced - Beauty Expert Darlings

Ik moet iets bekennen: ik heb nog nooit een product van Too Faced gebruikt en ik heb er zelfs nooit iets van in mijn handen gehad! Als grote liefhebber van merken als Urban Decay en Nars is dat eigenlijk best verwonderlijk. Maar sinds kort is daar verandering in gekomen, want ik bestelde deze mooie set om enkele producten uit te proberen.


Too Faced maakt regelmatig setjes en deze Beauty Expert Darlings zouden de grote favorieten zijn van de experts op make-up gebied. Je krijgt 4 bestsellers in een klein formaat, zodat je ze zelf eens kan proberen. En eigenlijk ook omdat ze verwachten dat je ze zo fijn zal vinden, dat je ze overal in je handtas wil meenemen. Benieuwd?


Het eerste product is volgens mij ook meteen het meest populaire product van Too Faced: de oogschaduwprimer. Er hangen dan ook heel wat beloftes aan vast: oogschaduwkleur versterken, waterproof en 24-uur lang bescherming van je oogschaduw tegen vervagen en creasen. Ik vind de beste primer tot nu toe die van Urban Decay, dus ik was enorm benieuwd! De verpakking spreekt me in elk geval aan, omdat je met de tube gemakkelijk kan doseren en het ook enorm hygiënisch is in vergelijking met een stick of applicator-flacon.


De primer zelf is een dikke crème, maar hij smeert wel heel vlot uit. Je hebt eigenlijk ook maar een heel klein beetje nodig, want de dikke substantie doet het meer lijken dan wat je echt moet gebruiken. En? Heeft hij Urban Decay overtroffen? Dat zeker niet, maar hij komt wel op hetzelfde niveau! De kleuren komen mooier uit en je make-up blijft de hele dag mooi zitten. Waterproof zou ik hem echter niet noemen. Een regenbui kan hij aan, maar zwemmen zou ik er toch niet mee doen. 


Het volgende product is de Chocolate Soleil matte bronzer. Hier heb ik ook al zoveel goed over gehoord, want ze zijn parabeen-vrij, vegan-proof en bevatten anti-oxidanten. Maar dat is niet het enige dat ze bevatten. Deze bronzers zijn gemaakt op basis van cacao-poeder en bronzing pigmenten. Ja echt cacao-poeder! Raad eens naar wat hij ruikt?


Hij ruikt gewoon naar chocolade! Ik dacht eerst dat ik last had van een mind-trick omwille van de naam. Voor alle zekerheid even naar de husband gerend, potje onder zijn neus geduwd en gevraagd wat hij rook. En jawel: chocolademelk! Dat vind ik dus echt bijzonder en enorm fijn!


En de pigmentatie is ook erg fijn: goed gepigmenteerd, maar met voldoende ruimte om op te bouwen. Het is een vrij lichte kleur, dus ik denk wel dat de getinte dames beter de Dark Chocolate versie kiezen. Voor de hele lichte huidjes is er de Milk Chocolate, maar eerlijk gezegd is deze gewone Chocolate ook perfect geschikt voor bleekscheetjes zoals mijzelf :)


Kijk, hoe ongelooflijk cute is dit? Een mini La Crème lipstick. Hij is wel echt mini, want hij is slechts een kleine 3-tal cm groot. Maar zo schattig!


Deze lipsticks bevatten kleur, peptiden om de lippen te verzachten en extracten van witte lotus om de lippen te hydrateren. Eigenlijk een soort "best of both world" van een lipstick en een lippenbalsem dus. 


In de set zit de kleur Naked Dolly, omschreven als satijn roze. De stick ziet er inderdaad zo uit, maar aangebracht vind ik dit toch eerder nude met een rozige ondertoon. Je ziet ook dat hij maar een beetje donkerder is dan mijn huid. 


Maar toch een prima pigmentatie als je weet dat ik van mijzelf al redelijk gepigmenteerde lippen heb. Het is wel opletten met drogere lippen, want deze kleur gaat velletjes enorm benadrukken. Ik zou hier heel graag enthousiast over zijn en wat het lipstick gedeelte betreft, ben ik ook wel tevreden hoor... Maar die verzorging... Manman.. Ik merk helemaal geen hydratatie en integendeel zelfs: ik vind de lipstick best uitdrogend werken. Een lippenbalsem eronder is toch wel aan te raden. 


Voor de laatste moet ik vragen aan de jonge lezertjes om hun ogen dicht te doen en even verder te scrollen, want de gaan de grote-mensen-wereld in met de Better Than Sex mascara. Wat een naam ook weer :) Maarja je krijgt ook het totaalpakketje beloofd: verzorgende bestanddelen, meer krul, meer volume, langere wimpers, bestand tegen vlekken en vervagen, super zwart,... THE holy grail dus?


De kwast heeft haartjes en een zandloper-vorm, net zoals mijn grote favoriet: Sexy Pulp van Yves Rocher. Wat is dat toch met deze borstels en sex??? Zonder daar al te lang over na te denken, kan ik wel zeggen dat deze borstel voor mij bijna even fijn werkt. Sexy Pulp vind ik een tikje fijner, omdat hij wat meer haartjes heeft en mijn wimpers wat gemakkelijker separeert. 


Links zonder en rechts met de mascara. Overduidelijk: de beloftes zijn een tikje overdreven he? Nuja overdreven, hij blijft wel prima doorheen de dag zonder veegjes en vlekjes. Maar dat alles terzijde, vind ik het wel een hele fijne mascara die erg dicht in de buurt van mijn favoriet komt. Hij geeft voldoende lengte, volume en krul om mijn ogen mooi te benadrukken. Alleen is Sexy Pulp van Yves Rocher wel wat goedkoper en naar mijn mening ook ietsje beter. 

Ik vind het een superfijne set om enkele Too Faced producten te proberen vooraleer je een full size aanschaft. Ik heb mijn set gekocht bij Sephora, maar ik heb net gemerkt dat hij tijdelijk uitverkocht is. Hij komt wel regelmatig opnieuw in stock.

Voor de prijs moet je het in ieder geval niet laten, want deze set kost 15 euro voor 4 producten. Dus een kleine 4 euro per product ongeveer. Je haalt je waarde er wel ruimschoots uit:

La Crème lipstick: full size 3 gram voor 20 euro - set 1,5 gram dus 10 euro
Chocolate Soleil bronzer: full size 10 gram voor 26 euro - set 2.5 gram dus 6.5 euro
Better Than Sex mascara: full size 7.6 gram voor 23 euro - set 4.8 gram dus ongeveer 15 euro
Oogschaduwprimer: full size 9.9 gram voor 17 euro - set 5 gram dus ongeveer 8.5 euro

Een set met een waarde van 40 euro voor 15 euro, dus dat lijkt me zeker geen slechte deal. Ik denk dat ik in de toekomst zeker nog zo'n setje probeer, als de inhoud natuurlijk niet hetzelfde is.

Wat is jullie favoriet van Too Faced?