dinsdag 14 april 2015

A peek in my stash - perfect palette tag!

Jullie hebben intussen al enkele keren in mijn stash kunnen glunderen, maar de palettes zijn nog niet aan bod gekomen. Op andere blogs zie ik regelmatig tags rond palettes zoals de perfect palette tag en de my lovely palette tag. Het leek me dus wel leuk om mijn palettes aan jullie te tonen in combinatie met de tag. Enjoy!


Budget topper

Het linkse palette is zeker een budget topper: het Eye & Cheek Palette van Sleek. Ik heb de versie Dancing Til Dusk en die is ideaal als je een goed everyday palette zoekt, waar je toch wat kanten mee op kan. Voor mij is het een budget topper omdat je voor 12,99 euro een combinatie van oogschaduw en blushes krijgt. 

Palette met de leukste namen

De i-Divine palettes van Sleek hebben altijd leuke namen en dan zowel voor het palette zelf als voor de kleurtjes afzonderlijk. Ik heb er momenteel maar eentje en dat is de rechtse op de foto hierboven: Au Naturel. De kleuren klinken gewoon al heerlijk: Toast, Honeycomb, Nougat,... 


Goedkoopste palette

Voor de gemakkelijkheid tel ik een quad ook maar mee als een palette en dan zijn deze Quattro Eyeshadows van Essence zeker mijn goedkoopste palettes. Ze kosten amper 3 euro en toch is de kwaliteit goed. Links zie je To Die For en rechts Over The Taupe.


Beste pigmentatie

Voor mij is Urban Decay de absolute koploper wat pigmentatie betreft. Ik koos het Theodora palette hier, omdat deze kleuren toch echt wel enorm, enorm gepigmenteerd zijn. En bovendien boterzacht!


Favoriete custom palette

Ik heb eigenlijk maar één palette waar ik zelf een heleboel aan heb samengesteld. En dat is opnieuw het Theodora palette uit de Oz the Great and Powerful collectie. Urban Decay heeft intussen nog enkele palettes waar je de gewone oogschaduwkleurtjes in kan klikken en zo heb ik ook dit palette een beetje aangepast aan mijn eigen smaak. De inhoud is nu dus een beetje anders als in de vorige foto. 


Haat-liefde verhouding

Haat-liefde is misschien een beetje overdreven, maar toch heeft het Blush & Eye Palette van The Body Shop (links op de foto) voor mij een minpuntje waardoor ik hem iets minder graag gebruik. De kwaliteit en de kleuren zijn top, MAAR de verpakking.... De kleuren zitten in een fluwelen verpakking, waardoor je hem gewoon op geen enkele manier deftig kan proper houden. Het poeder hangt dus letterlijk overal. 

Grootste miskoop

Rechts op de foto staat de Sumptuous Eyeshow Quad van Yves Rocher in de kleur Brun Incandescent. Voor mij is het niet echt een miskoop, omdat ik hem gratis bij mijn bestelling kreeg. Moest ik hem echt gekocht hebben, dan zou ik hier toch wel spijt van hebben denk ik. Met de kwaliteit heeft het zeker niets te maken, maar 30 euro vind ik toch echt te duur voor wat het is eigenlijk. 


Meest veelzijdig palette / Minst gebruikte palette

Meest veelzijdige en minst gebruikte palette kan ik eigenlijk samen nemen bij dit 88 palette van Ebay. Het enorm veelzijdig, want met 88 kleuren van de regenboog kan je echt elke kant op. Toch gebruik ik hem eigenlijk niet zo vaak, omdat ik zelf vrij snel naar aardetinten grijp. Dit palette gebruik ik dus enkel als ik eens een speciale look ofzo maak en om de neutrale kleuren een beetje te sparen, gebruik ik deze amper of nooit voor een everyday look.


Handigste palette voor op reis

Dat is zeker en vast de Naked On The Run van Urban Decay, die trouwens ook speciaal bedoeld is om mee te nemen. Je hebt hier oogschaduw, highlighter, blush, bronzer, eyeliner, mascara en lipgloss. Ik mis eigenlijk alleen nog enkele kwasten. 


Meest gebruikte palette / Duurste palette

Ook meest gebruikte en duurste palette kan ik samen nemen met de drie Naked palettes van Urban Decay. Deze gebruik ik echt heel vaak en het Naked en Naked 2 palette zijn intussen al rebuys, omdat ik de vorige op had gebruikt... Erg he? Ik geef het toe, ik ben een absolute Naked-verslaafde. Deze palette kosten bijna 50 euro per stuk en daardoor zijn de tegelijk ook mijn duurste palettes (zeker als je ze meer dan één keer aankoopt :p )

Beste verpakking

Daar moet ik geen seconde over twijfelen: Nude Dude en Nude'tude van The Balm. Deze zijn enorm dun en daardoor ook superhandig. Bovendien zijn de kleurtjes omgeven door pin-ups en hunks, dus wat kan je nog meer willen?

Meest ondergewaardeerd

Ondergewaardeerd is niet echt het juiste woord. Zoeva staat vooral bekend om de kwasten, waardoor de oogschaduwpalettes wat meer op de achtergrond verdwijnen. Onterecht eigenlijk, want deze palettes hebben echt een ongelooflijke prijs-kwaliteitverhouding. Ze kosten zo'n 17 euro, maar hebben echt een top-pigmentatie. Je kan het een beetje vergelijken met het volgende: je krijgt Urban Decay kwaliteit voor een Sleek prijsje. Ik heb het Naturally Yours palette en dat mag zeker wat meer op een voetstukje geplaatst worden!


Wat is jullie favoriete palette? Als je de tag graag doet, laat het dan zeker even weten want ik ben dol op het bekijken van palettes!

Neem je ook al deel aan de winactie? Nee? Klik dan zeker even op deze link!