donderdag 4 december 2014

Kerst bij KIKO met Haute Punk! (nl)


De nieuwe holiday collectie Haute Punk is intussen verkrijgbaar bij KIKO en deze is dubbel zo fijn als de gewone limited editions, omdat er zowel een gewone collectie is als een collectie met allerlei leuke geschenksets. Ik moest dan toch wel even wat shoppen!


Het eerste dat ik kocht zit niet in de kerstcollectie, maar is altijd verkrijgbaar. Ik had een nieuw lippenseel nodig en besloot voor het lips 300 penseel te gaan voor 7.90 euro.


Dit penseel is toch een beetje speciaal: geen draaidop, geen opklikbaar dopje of andere standaard methodes. Je trekt gewoon aan het einde van het penseel en dan komt het kwastje naar voor geschoten. Enorm handig!


Het kwastje zelf heeft heel stevige haren, waardoor je lipproducten echt precies kan gaan aanbrengen. Ik ben in ieder geval fan!


Zoals ik al zei heeft de Haute Punk collectie ook een aantal losse producten en de Luscious Punk lipsticks zijn er hier één van. De verpakkingen zijn echt wel fijn en leunen aan bij het thema: chique, feestelijk en toch een beetje punk door de studs.


De Luscious Punk lipstick zit in dezelfde huls als de andere "duurdere" lipsticks van KIKO, alleen is deze versie zwart metaal van kleur. Ook deze moet je dus via het knopje bovenaan uit de huls duwen.


De lipstick heeft een speciale schuine vorm. Ik had nog nooit dergelijke lipsticks gebruikt, maar ik vind dat de vorm enorm gemakkelijk werkt om je lipstick perfect aan te brengen. 


Ik koos de kleur 01 Unique Rosy Mauve, een mooi roze kleurtje met shimmers.


Ook op je lippen komen de shimmers terug, al is het enorm moeilijk om dit op foto vast te leggen. De pigmentatie is prima en de lipstick voelt ook erg aangenaam aan. Nuja, exact wat ik van KIKO gewend ben eigenlijk. Hij blijft niet superlang zitten, maar kan toch gemakkelijk een uurtje of 4 meer zonder te vervagen. Na een maaltijd moet je wel even gaan bijwerken. Deze lipsticks kosten 7.90 euro per stuk. Ietsje duurder dus omdat het in een holiday editie zit. 


Het was enorm moeilijk kiezen tussen al die geweldige geschenksets. In de winter kunnen mijn lippen extra verzorging gebruiken en dus koos ik voor de lip seduction set. Geen probleem toch? Oh jawel! Ik ben een enorme sucker voor producten met foodie geurtjes dus moest ik ze gewoon alledrie meenemen! Voor 11.90 euro per setje via dat nog wel mee. 


Elke set bevat een lipscrub en een lippenbalsem. Van boven naar onder: 03 Red Berries Ice Cream, 02 Orange & Cinnamon en 01 Candy Canes.


Dit zijn de lipscrubs. Zonder twijfel: de meest verzorgende scrubs die ik ooit gekocht heb. Ze hebben een hele zachte korrel die geen pijn doet en zijn verrijkt met verzorgende oliën. Dat merk je ook na het scrubben, want eens je de lekkere korrels eraf gelikt hebt blijft er een hele rijke olielaag achter. Dit voelt absoluut niet lastig en je kan het vergelijken met een lipgloss, ook qua glans trouwens.


De scrubs hebben zowel een geur als een smaakje en wow wat zijn ze heerlijk! HEERLIJK! Van links naar rechts weer: 03 Red Berries Ice Cream ruikt naar rode vruchten en smaakt echt naar een bessensorbet. Hij heeft zelfs dat verfrissende gevoel. 01 Candy Canes ruikt heel zoet naar snoepjes en heeft de typische smaak van roze bubblegum. 02 Orange & Cinnamon ruikt naar sinaasappel en heeft een kruidigere smaak van sinaasappel met kaneel. Heel verwarmend eigenlijk en het doet me een beetje denken aan die theesoorten met fruit en kaneel. 


De lippenbalsems zijn eigenlijk hetzelfde als de andere pearly kiss balms, alleen hebben ze een speciale verpakking, kleur en geur gekregen. Inderdaad geur, want hier zit jammer genoeg geen smaakje aan. Gelukkig hebben ze wel echt een verzorgende werking en zijn ze dus even voedend voor je lippen als de gewone lipbalms van KIKO. 


03 Red Berries Ice Cream heeft een mooie rode kleur en ruikt naar rode vruchten.


01 Candy Canes is een nude kleurtje met subtiele glitter en ruikt naar bubblegum.


02 Orange & Cinnamon is een lief roze kleurtje en heeft een spicy sinaasappelgeurtje. 


Mijn lippen zonder product. 


01 Candy Canes maakt je lippen ietsje lichter, maar je ziet weinig verschil met je eigen lippenkleur.


02 Orange & Cinnamon maakt je lippen een beetje roziger. Je zou eigenlijk kunnen zeggen dat het je eigen lippenkleur wat egaler maakt.


03 Red Berries Ice Cream is wem een tikje opvallender. Hier heb ik slechts 1 veegje gebruikt, maar hoe meer je smeert, hoe roder je lippen worden.


Hier zien jullie de swatches nog eens naast mekaar op mijn arm: 01 Unique Rosy Mauve lipstick, 02 Orange & Cinnamon , 01 Candy Cane, 03 Red Berries Ice Cream.

Dit alles is te koop via de webshop van KIKO.

Wat vinden jullie van dergelijke geurtjes en smaakjes?

Vergeet zeker niet deel te nemen aan de winactie via deze link!