maandag 17 november 2014

Mijn MAC stash! (nl)

Ik vind het altijd zo fijn als andere bloggers artikels maken over hun stash! Ik voel het dan telkens meteen kriebelen om met mijn eigen spullen aan de slag te gaan en heel heel soms kunnen die leuke stash artikels me overhalen om zelf iets nieuw aan te schaffen. Daarom heb ik besloten om jullie ook een kijkje te gunnen in mijn stash en vandaag toon ik jullie deel 1: mijn MAC producten!


Ken je dat gevoel? Je weet dat je teveel spullen hebt en sommige dingen hebben dan maar één nut: er gewoon een beetje liggen en nooit gebruikt worden. Ik heb een enorm MAC fase gehad met als resultaat dat ook ik heel wat zaken had gekocht die ik eigenlijk nooit gebruikte. Na een tijdje heb ik dan ook besloten om heel veel spullen weg te doen en alleen die dingen bij te houden die ik ook echt regelmatig gebruik. Dit is dus mijn huidige MAC stash: kleiner dan een tijdje geleden, maar nu krijgen al deze lieverds de aandacht die ze verdienen!


Mijn absolute go-to eyeliner is mijn Technakohl liner in Graphblack. Dit was één van mijn eerste MAC producten die ik kocht en sindsdien hebben al heel wat rebuy's de revue gepasseerd. Ik schreef hier ook al een review over.


Eerlijk is eerlijk: de nagellakjes van MAC zijn eigenlijk hun enige producten dat altijd helemaal onderaan mijn verlanglijstje van MAC staan. Waarom? Goh, er zijn zoveel goede budgetlakjes en de andere producten van MAC krijgen nu eenmaal mijn voorkeur. Toch heb ik drie favorieten. Van links naar rechts: Spice, Dim The Lights en Hangin' Loose.


En één van die voorkeursproducten zijn de lipproducten! Vooral de Pro Longwear Lipcolours zijn echt een grote favoriet als ik een kleurtje zoek dat de hele dag perfect blijft zitten. Links zie je For Keeps met een doorschijnende gloss en rechts Night Rose met een gloss in de kleur Mirror. Omdat ik nu eenmaal niet zo'n lipgloss-mens ben, heb ik maar één lipglass meer en dat is Icescape. Het artikel over de Pro Longwear met dupes vind je hier.


Ik heb al eens verteld dat ik een huge fan ben van de lipsticks omwille van hun formule. Mijn dagelijkse go-to favorieten zijn Politely Pink, Marquise D' en de Pro Longwear in Till Tomorrow. over de gewone lipsticks schreef ik een tijdje terug al een review.


Wat ik wel graag opnieuw wil gaan uitbreiden in mijn stash zijn de blushes en MSF's van MAC. De kleuren zijn altijd fantastisch en zo universeel dat ik ze ook kan gebruiken voor visagie-opdrachten. Het schattige roze kleurtje is de powder blush in Stunner en de grotere is mijn MSF in Semi Precious Goldstone. Deze MSF gebruik ik zo graag omdat hij eigenlijk een perfecte bronzer en highlighter in één is.


Ook heb ik nog twee favoriete mineral blushes! De donkere gebruik ik vaak voor vampy looks en dat is Love Joy. De lichtste is mijn absolute favoriet uit al mijn blushes samen: Rhapsody in Two!


Nog een absolute favoriet is deze limited edition Hocus Focus face kit! Ik heb deze in het verleden helemaal opgebruikt en enkel weken geleden heb ik hem via een blogsale opnieuw kunnen kopen! Yay! Ik weet dat de kleuren ook in het vaste assortiment zitten en regelmatig in limited editions terugkomen, maar hij is zo handig om mee te nemen! Deze kit bevat een beauty powder in Pretty Baby, een highlighter in Sunsparked Pearl en een blush in Peachy Keen. 


Jammer genoeg heeft ook mijn kwastenstash het zwaar te verduren gekregen! Mijn andere kwasten waren na zoveel jaren gebruik echt helemaal op en omdat MAC toch vrij duur is, heb ik leuke alternatieven gevonden bij andere merken. Toch is deze 187 stippler een blijvertje, omdat hij zo fijn werkt om blushes heel zacht aan te brengen. 


Tot slot hebben de kwasten van MAC plaatsgeruimd voor een iets duurdere investering en dat is mijn brush belt van MAC. Superhandig voor make-up opdrachten, maar ook gewoon enorm gemakkelijk om je eigen make-up aan te brengen. Alles zit netjes bij elkaar en ik heb al mijn kwasten gewoon binnen handbereik. 

Zoals gezegd hebben heel veel producten plaats moeten ruimen voor andere spullen. Wat zouden jullie denken van een blogsale?

Jullie kunnen ook nog steeds enkele superfijne MAC producten winnen in de winactie via deze link!