woensdag 15 oktober 2014

Sleek i-Divine - Au Naturel (nl)


Onlangs vertelde ik al over de leuke actie bij The Make Up Spot, waarbij je bij aankoop van een i-Divine palletje van Sleek er een gratis lipproduct bij kreeg. Wel, Au Naturel is het pallet dat ik toen koos en het was ook meteen het eerste pallet van Sleek dat ik zou gaan testen.


Op de achterkant van het doosje vind je de ingrediënten terug. Het pallet bevat parabenen, wat dus een klein minpuntje is. 


Het pallet zelf is mooi zwart en mat terwijl de merknaam er in glanzende letters op aangebracht is. Hier hou ik wel van: eenvoudig, maar tegelijk toch met een luxe-feel. 


Het doosje bevat ook een grote spiegel, waardoor hij enorm gemakkelijk is om mee te nemen. En dat is niet het enige! Het doosje is net iets groter dan mijn hand en is amper een centimeter dik. Hij past dus prima in je handtas om mee te nemen (en als je verslaafd raakt aan deze palletjes en ze allemaal wil kopen: ze zijn dus erg gemakkelijk op te bergen!).


Het pallet bevat 12 kleuren met verschillende finishes. Van links naar rechts:
BOVEN: Nougat - mat vanille beige-wit ; Nubuck - mat taupe ; Cappuchino - mat beige ; Honeycomb - mat okergeel ; Toast - mat oranje ; Taupe - goudbruin shimmer.
ONDER: Conker - warm roodbruin shimmer ; Moss - kaki shimmer ; Bark - mat donker grijsbruin ; Mineral Earth - donkerbruin shimmer ; Regal - mat paarsbruin ; Noir - mat zwart


Ook zit er een dubbelzijdige sponsapplicator in het doosje. Eerlijk gezegd weet ik echt niet waarom zoveel merken ze nog in de doosjes stoppen. Ik gebruik ze zelf nooit en ik ken ook niemand die eigen kwasten zou vervangen door deze sponsjes. Deze heb ik dus al meteen verwijderd, omdat hij anders telkens uit het doosje zou vallen als ik mijn pallet wil gebruiken. 


De swatches in de volgorde van het pallet. De matte kleuren zijn iets minder gepigmenteerd dan die met shimmer, maar dat is meestal wel zo. Toch zijn ze allemaal heel zacht van textuur en heel goed gepigmenteerd. Nuja, een goede basis helpt altijd wel om de kleurintensiteit te versterken en dat heb ik niet gebruikt voor de swatches.


Voor deze look heb ik Moss gebruikt op mijn ooglid, Bark in de arcadeboog, Nougat als highlighter onder mijn wenkbrauwen en in de binnenste ooghoek en Regal op de onderste wimperrand. Deze natuurlijke kleuren kan je dus zowel voor een eenvoudige alledaagse look gebruiken als voor een donkere smokey eye. Volgens mij is dit echt een aanrader om als basispallet in huis te hebben, omdat iedereen wel wat kan met deze kleurtjes.

Ik heb dit pallet gekocht bij The Make Up Spot voor 9,25 euro, wat neerkomt op ongeveer 0,7 euro per oogschaduwkleurtje. Als dat niet budget-proof is, weet ik het ook niet meer!

Hebben jullie al een pallet van Sleek gekocht?

Vergeet ook niet dat je nog tot en met zondag kan deelnemen aan de winactie voor een leuk oogschaduwpalletje via deze link!