woensdag 17 september 2014

Yves Rocher - Cherry oil lipsticks (nl)


Een tijdje geleden bracht Yves Rocher een nieuwe lipstick-collectie uit: de Cherry oil lipsticks. Deze zitten in een prachtige rode verpakking, die meteen doet denken aan lekkere zoete kersen. En dat is niet het enige! Deze lipsticks zijn verrijkt met 100% kersenolie. Deze olie werkt voedend en zorgt voor een prachtige glans. Ik merkte de toevoeging van de kersenolie reeds bij het openen van de hulzen: ze hebben een heerlijke zoete kersengeur. Dit is ongetwijfeld dé fruitigste lipsticksoort in mijn stash wat geur betreft!


Ik koos drie kleurtjes uit het assortiment (van links naar rechts 11, 12, 21). Ik koos voor natuurlijke kleurtjes, maar er zijn ook heel wat fellere kleuren beschikbaar. Zoals je op de swatches op mijn hand kan zien primeert de glans op de pigmentatie. Voor een hoge pigmentatie met perfecte dekking moet je het dus zeker niet doen, maar dat is dan ook niet de bedoeling. De kersenolie zorgt er net voor dat je een natuurlijker effect krijgt waarbij het eerder een combinatie van een lipstick en een lipgloss wordt.


De eerste kleur die ik kocht is 11 Miel Doré. Dit is een beige nude kleurtje met gouden glitters. De naam is wel prima gekozen, want hij doet me wel denken aan honing. Op andere blogs las ik dat sommigen niet houden van deze kleur omwille van de frosty finish. Normaal geldt dit ook voor mij, maar omdat hij zo goed aansluit op mijn eigen lipkleur, lijkt het meer op een mooie gloss met gouden shimmers. Ik vind hem dus wel erg fijn.


Dit is 12 Marron Glacé. Het is een donkere mauve-bruine kleur. Echt een kleur die ik normaal nooit zou kiezen omwille van het risico op een "chocolade-mond". Omdat hij niet zo dekkend is, vind ik hem eigenlijk wel mooi. Hij maakt mijn natuurlijke lipkleur net dat tikkeltjes donkerder, waardoor hij enorm draagbaar is. 


De laatste is 21 Litchi. De lipstick zelf ziet er felroze uit (feller dan mijn camera kon oppikken), maar op de lippen is het echt een superlief natuurlijk roze kleurtje. Hij doet me wat denken aan mijn Politely Pink van MAC (één van mijn favorieten!), maar in een minder dekkende vorm. Dit is mijn favoriet van de drie, maar hij heeft wel één nadeel: als je lippen kapot zijn, moet je eerst even scrubben. Als je dat niet doet, gaat hij de losse velletjes wel benadrukken.

De lipsticks kosten 11,90 euro, maar zoals we van Yves Rocher gewend zijn betaal je zelden de volle pot. Ik heb ze tijdens een 50% actie gekocht, waardoor ik maar 5,95 euro per stuk betaald heb. Leuk toch? Je kan ze kopen in de winkels van Yves Rocher of via hun webshop.

Leuk weetje: binnenkort geef ik er eentje weg in een nieuwe winactie!

Hebben jullie ze al getest?