maandag 7 april 2014

Lush Popcorn lipscrub (nl)


Ik vind het vaak zo jammer dat ik geen Lush winkel vlakbij de deur heb! Telkens ik in Antwerpen kom, neem ik dan ook even de tijd om daar de winkel binnen te gaan. Nu is het weer even geleden, maar toch heb ik nog een leuke Popcorn lipscrub om aan jullie te tonen. Oorspronkelijk zat deze in een kerstcollectie van enkele jaren geleden, maar door het grote succes zit hij nu ook in het vaste assortiment.


De Popcorn lipscrub bevat zowel suiker als zout, waarbij de fijne korreltjes dode huidcellen verwijderen en de bloedomloop in je lippen stimuleren. De korrels hebben dan ook de grootte van zout en suiker en zijn daardoor fijn genoeg om aangenaam aan te voelen tijdens het scrubben. Ik ben geen fan van grove korrels die leiden tot bloedende lippen in de plaats van mooie lippen, dus deze zit wel goed. 


Verder bevat de scrub ook kokosolie en jojoba-olie, die je lippen gaan verzachten en verzorgen. De geur en de smaak is wel iets waar je een fan van moet zijn. Hij ruikt enorm zoet en smaakt zoals popcorn door de combinatie van zoet en zout. Ik vind hem lekker, maar ik kan me voorstellen dat andere personen liever een andere smaak verkiezen. 


Hoe werkt het? Je neemt wat scrub op je vingers en masseert het over je lippen. Nadien kan je hem gewoon aflikken of afspoelen. Ik vind hem best fijn in gebruik en hij zorgt ook wel voor mooie en zachte lippen. Natuurlijk kan je dergelijke scrubs ook gemakkelijk zelf maken. Het is maar hoeveel je zelf wil investeren in een lipscrub. Als je er echt één wil kopen dan vind ik die van Lush zeker een aanrader, maar een echte must have zou ik het niet noemen.

De lipscrubs zijn verkrijgbaar in de winkels van Lush en kosten 9,95 euro voor een potje van 25 gram. Dat is zeker niet goedkoop, dus ik kan me er best in vinden dat veel mensen het liever zelf maken. Wat denken jullie?