donderdag 3 oktober 2013

Yves Rocher - 7 dagen programma - Active Sensitive (nl)

Eerder heb ik al een review geschreven over twee andere 7 dagen programma's, namelijk Hydra Végétal en Nutritive Végétal. Vandaag komt het Active Sensitive programma aan bod. Een dagje eerder dan normaal, maar morgen word ik geopereerd en weet ik niet of ik dan een artikeltje zal kunnen maken. Normaal schrijf ik het altijd de dag na het einde van het programma, nu moet ik alleen vanavond gebruik maken van deze productjes.
Gelijkaardig aan de vorige programma's, bestaat ook dat van Active Sensitive uit 3 producten die je 7 dagen lang gebruikt. De huid wordt dan verzorgd in 3 stappen 's morgens en 2 stappen 's avonds. Het programma is geschikt voor een gevoelige huid.
In het doosje zit een dermo-verzachtende reinigingsmelk, een hydraterende dermo-verzorgende dagcrème en een rimpelvervagende gezichtsverzorging. Volgens Yves Rocher zorgt dit programma ervoor dat je huid beschermd wordt tegen aanvallen van buitenaf. 's morgens gebruik je alle drie de producten en 's avonds alleen de reinigingsmelk en de rimpelvervagende verzorging.
 
Active Sensitive - Dermo-verzachtende reinigingsmelk
Deze reinigingsmelk breng je zowel 's morgens als 's avonds met een wattenschijfje om het gezicht aan.
Ingrediënten met uitleg: Aqua (water), Paraffinum Liquidum (minerale olie, kan poriën verstoppen), Ethylhexyl Cocoate (kokoszuur, verzachtend), Butylene Glycol (vochtbewarende werking op de huid), Methylpropanediol (vochtinbrengend, stimuleert indringen van andere ingrediënten in de huid), Sorbitan Stearate (emulgator, vochtbewarend), Ceteth-20 (emulgator), Betaine (ontstekingsremmend en gaat veroudering tegen), Methylparaben (parabeen), Parfum, Allantoin (herstellend en stimuleert aanmaak van nieuwe cellen), Acrylates (goed verdraagbare gelvormer), Ethylparaben (parabeen), Propylparaben (parabeen), Butylparaben (parabenen), Sodium Hydroxide (regelt zuurtegraad en reinigt), Rutin (anti-oxidant).

De reinigingsmelk zit in een flesje met een grote opening. Net zoals de Hydra Végétal versie is deze verpakking niet zo handig, maar de full size is dat gelukkig wel! Het is een typische witte melk, maar hij heeft een zachte bloemige geur. Hij werkt goed voor wat betreft een gewone reiniging en gewone make-up. Met mascara en eyeliner heeft hij wat meer moeite. Daarom zal ik hem dan ook niet snel kopen. Ik gebruik liever producten die alles in één keer kunnen doen in plaats van meerdere producten voor aparte soorten make-up. Wat ik dan wel weer erg goed vind, is dat hij inderdaad geschikt is voor een gevoelige huid. Ik heb hem ook aan mijn ogen gebruikt en ik heb geen enkele vorm van irritatie ondervonden.
 
Active Sensitive - Hydraterende dermo-verzachtende dagcrème
De dagcrème breng je 's morgens na het reinigen op het gezicht aan.
Ingrediënten met uitleg: Aqua (water), Butylene Glycol (vochtbewarende werking op de huid), Propylene Glycol (geeft vocht aan de huid), Ethylparaben (parabeen), Ethyl Linoleate (goed verdraagbaar oplosmiddel uit plantaardige olie), Glycerin (goed verdraagbare alcohol), Butyrospermum Parkii Butter (sheaboter, verzachtend, hydraterend), Butylparaben (parabenen), Parfum, Squalane (gehydreerde haaienleverolie), Simmondsia Chinensis Seed Oil (jojobaolie, verzachtend, huidherstellend), Stearoxy Dimethicone (siliconenolie, milieuonvriendelijk, kan haarkleur beschadigen), Sucrose Cocoate (mild tenside van suiker en vet), Sorbitan Stearate (emulgator, vochtbewarend), Caprylic Triglyceride (plantaardige olie, maakt de huid terug vet), Betaine (ontstekingsremmend en gaat veroudering tegen), Ammonium Acryloyldimethylaurate/VP Copolymer (productverdikker), Allantoin (herstellend en stimuleert aanmaak van nieuwe cellen), Cholesterol (natuurlijke emulgator, maakt de huid terug vet), Lactic Acid (melkzuur, regelt ph-waarde), Methylparaben (parabeen), Tocopheryl Acetate (anti-oxidant, huidbeschermend, vochtbewarend bij UV), Tetrasodium EDTA (ondersteunt werking van conserveermiddelen, milieuonvriendelijk), Lecithin (plantaardige emulgator uit sojaolie, hydraterend, gladmakend), Caffeine (caffeïne, stimuleert doorbloeding, ontstekingswerend), Hydroxyethylcellulose (goed verdraagbare gelvormer), Propylparaben (parabeen), Rutin (anti-oxidant).
De dagcrème zit in een gemakkelijke tube, maar jammer genoeg zit ook deze full size in een potje. Het is een witte crème met dezelfde bloemige geur. Ik ben tevreden over de werking, maar toch zou ik eerder kiezen voor de crème uit de Hydra Végétal lijn. Die doet namelijk dezelfde dingen, maar heeft voor mij bijkomende pluspunten. Beide crèmes zorgen voor een gehydrateerde en gevoede huid. Daarbovenop vind ik de geur van de Hydra Végétal producten persoonlijk veel lekkerder. Tot slot heb ik ook de indruk dat deze crème niet echt geschikt is voor mij. Ik heb van mezelf vrij grote poriën en deze crème zorgt ervoor dat de huid zich ontspant, met nog grotere poriën als resultaat.
 
Active Sensitive - Rimpelvervagende gezichtsverzorging
Deze crème breng je na het reinigen zowel 's morgens als 's avonds aan op het gezicht.
Ingrediënten met uitleg: Aqua (water), Coco-caprylate (kokosolie, maakt de huid terug vet), Butylene Glycol (vochtbewarende werking op de huid), Propylene Glycol (geeft vocht aan de huid), Rutin (anti-oxidant), Ethylparaben (parabeen), Paraffinum Liquidum (minerale olie, kan poriën verstoppen), Lactic Acid (melkzuur, regelt ph-waarde), Methylparaben (parabeen), Methylpropanediol (vochtinbrengend, stimuleert indringen van andere ingrediënten in de huid), PEG-100 Stearate (stearinezuur), Ethyl Linoleate (goed verdraagbaar oplosmiddel uit plantaardige olie), Glycerin (goed verdraagbare alcohol), Talc (talk, natuurlijke minerale basis), Squalane (gehydreerde haaienleverolie), Simmondsia Chinensis Seed Oil (jojobaolie, verzachtend, huidherstellend), PPG-3 Myristyl Ether (emulgator, vochtinbrengend), Butyrospermum Parkii Butter (sheaboter, verzachtend, hydraterend), Butylparaben (parabenen), Cera Microcristallina (microcristallinewas, allergieverwekker), Betaine (ontstekingsremmend en gaat veroudering tegen), Mimosa Tenuiflora Bark Extract (Mimosa-extract, antibacterieel), Tocopheryl Acetate (anti-oxidant, huidbeschermend, vochtbewarend bij UV), Tetrasodium EDTA (ondersteunt werking van conserveermiddelen, milieuonvriendelijk), Urea (stimuleert vochtverbinding in huid, bevordert genezing, reguleert dikte van hoornlaag), Xanthan Gum (goede gelvormer), Glyceryl Stearate (hulpemulgator, geeft consistentie), Propylparaben (parabeen), Paraffin (mineraalolie, verstopt poriën, comedogeen), Lecithin (plantaardige emulgator uit sojaolie, hydraterend, gladmakend), Caffeine (caffeïne, stimuleert doorbloeding, ontstekingswerend), Allantoin (herstellend en stimuleert aanmaak van nieuwe cellen), Acrylates (goed verdraagbare gelvormer), Hydroxyethylcellulose (goed verdraagbare gelvormer).

Zowel deze versie als de full size bestaat uit een gemakkelijke tube. De crème zelf is wit en heeft dezelfde bloemige geur. Ik heb zelf nog geen rimpels, waardoor dit product eigenlijk een beetje overbodig was voor mij. In plaats van het op mijn gehele gezicht te gebruiken, heb ik hem dan ook alleen gebruikt rond mijn ogen. Daar is mijn huid toch wat minder strak dan over de rest van mijn gezicht. Ik heb zelf eigenlijk geen zichtbaar resultaat hiervan, maar ik kan me moeilijk uitspreken over de werking op echte rimpels. Voor mij geen rebuy, maar misschien wel geschikt voor de iets oudere dames.
 
Totale beoordeling
Over het algemeen ben ik wel tevreden over deze lijn, al gaat mijn persoonlijke voorkeur toch uit naar de Hydra Végétal producten. Ik zal zelf dus niets van de Active Sensitive lijn opnieuw aankopen. Hoewel er erg veel verzorgende ingrediënten in de producten aanwezig zijn, bevatten deze bovendien vrij veel parabenen. Ik ben hier zelf niet echt een voorstander van en bovendien weet ik ook niet of deze producten wel zo geschikt zijn voor mensen met een heel erg gevoelige huid. Qua hoeveelheid van deze set kan ik alvast zeggen dat je langer toekomt dan 7 dagen. Alleen de rimpelvervagende crème gaat volgens mij maximaal 5 dagen mee als je hem echt over heel je gezicht zou gebruiken.
 
Je kan de producten bestellen op de website van Yves Rocher. Deze probeerset kost 5 euro en bevat een reinigingsmelk van 50ml, een dagcrème van 15ml en de rimpelverzorging van 5ml. De full size reinigingsmelk bevat 150ml en kost momenteel 5,30 euro ipv 8,90 euro. De full size dagcrème bevat 50ml en kost nu 7,45 euro ipv 14,90 euro. De full size rimpelvervagende crème bevat 50ml en kost nu 13,25 euro ipv 26,50 euro.
Miep is alvast een fan van Yves Rocher!
Vergeet niet dat je nog steeds kan deelnemen aan de winactie met producten van Yves Rocher. Klik op deze link!