woensdag 2 oktober 2013

Stapelreview: Chubby sticks (nl)

Sinds een tijdje heb ik een nieuwe liefde, namelijk chubby sticks! De chubby sticks van Clinique zijn intussen erg bekend, maar ook andere merken beginnen deze potloodjes in hun assortiment op te nemen. Ik vind ze zo leuk, omdat ze erg gemakkelijk zijn. Ze hebben een handige potloodvorm die je niet moet slijpen, maar simpelweg omhoog kan draaien. Je kan ze gemakkelijk meenemen en persoonlijk vind ik het handiger om deze aan te brengen zonder spiegel in vergelijking met de meeste lipsticks. Bovendien is het een meervoudig product, omdat ze eigenlijk een lipstick, lippenbalsem en lipgloss in één zijn. Vandaag laat ik jullie verschillende varianten zien met op het einde een vergelijkend schema. Tussendoor zal de informatie dus wat beperkter zijn, omdat alles mooi wordt weergegeven in de tabel.

Clinique - Chubby stick moisturizing lip colour balm
Dit is ongetwijfeld de meest bekende chubby stick. Het is ook de eerste die ik heb aangekocht. Deze zat in een Moisture Surge kit van Clinique. Ik vind hem erg fijn, alleen wel naar de dure kant. Hoewel ik graag meerdere kleurtjes zou kopen, zal dit dus moeten wachten tot er wat extra budget is.
Momenteel heb ik dus maar één kleurtje, namelijk 06 Woppin' watermelon. Deze kleur doet me inderdaad wel denken aan watermeloen. Het is een sprankelende roze kleur, die op het eerste zicht vrij fel lijkt. Op de lippen is hij veel subtieler en geeft hij gewoon een mooi, roze glansje.

Revlon - Just Bitten Kissable balm stain
De Just Bitten Kissable balm stain is intussen een erg populair product van Revlon. Ik heb deze ontvangen in de WAAT-box van juli, nog voor deze in ons land verkrijgbaar was. Ik vind deze persoonlijk de minst aangename van alle chubby sticks die ik heb. Hij is niet zo romig waardoor hij ook wat moeilijker aanbrengt. Verder vind ik ook dat hij na een tijdje mijn lippen wat begint uit te drogen. Het lippenbalsem-aspect mis ik dus wel bij dit product.
Ik heb nu één kleur en dat is 035 Charm. Als ik de kleur van de stick zelf bekijk moet ik meteen aan een onrijpe wortel of pompoen denken. Echt een afschuwelijke kleur! Op de lippen zelf vind ik hem wel erg mooi. De foto mist daarbij jammer genoeg een beetje zijn effect. Op de lippen geeft hij een subtiel beige glansje, zonder daarbij die vieze wortelkleur door te geven.

KIKO - Creamy lipgloss
De creamy lipgloss van KIKO heb ik aangekocht tijdens mijn laatste bestelling via de website. Er zijn verschillende leuke kleurtjes, maar ik wou toch eerst even de kwaliteit nagaan vooraleer ik er meerdere zou aankopen. Ik ben hier heel tevreden over en wie weet, misschien dat ik bij een volgende bestelling nog andere kleurtjes aankoop.
Momenteel dus maar één kleurtje en dat is 103 Pearly Coral. Met het woordje "pearly" wordt volgens mij de bal een beetje misgeslagen. Het is eerder een shimmery koraalkleurtje. Op de lippen geeft hij een kleur die iets meer naar roze neigt, maar wel met veel glans en shimmer.

Catrice - Pure Shine Colour Lip Balm
Natuurlijk kon ook Catrice niet achterblijven en aangezien dit één van mijn favoriete budgetmerken is, kon ik de verleiding niet weerstaan om deze aan te kopen. Kruidvat had op dat moment een leuke actie waardoor ik er twee kon kopen voor de prijs van één: top!
De eerste kleur is 020 Rusty In Peace. Ik begrijp wel waar ze de naam vandaan halen. Het is een beetje een roestbruine, warme tint met veel shimmers. Op de lippen neigt hij gelukkig niet al te veel naar het bruine, want dat is nu net een kleur die mij niet past. Op de lippen is het meer een perzikkleurtje.
De tweede kleur is 010 Rose & Woody. Dit is een mauve kleur met een bruine ondertoon. Van alle kleurtjes in dit artikeltje is dit ongetwijfeld mijn favoriet. Deze kleur past bij de meeste huidtinten en is geschikt voor vrijwel elke gelegenheid.

Vergelijkend schema
In dit schema kan je een vergelijking maken tussen de verschillende chubby sticks. Van alle soorten die ik heb laten zien, zou ik voor die van Clinique gaan. Deze bevat erg veel verzorgende ingrediënten en dat is iets wat ikzelf erg belangrijk vind. Natuurlijk is deze wel de duurste van de vier. Als we het puur baseren op budget, zou ik kiezen voor Catrice. Geen actief verzorgende ingrediënten, maar wel veel kleur en gloss. Als die twee aspecten belangrijk zijn voor je, dan is de versie van Catrice zeker de beste keuze.
Naam
Clinique – Chubby stick moisturizing lip colour balm
KIKO – Creamy lipgloss
Revlon – Just Bitten Kissable balm stain
Catrice – Pure Shine Colour Lip Balm
Hoeveelheid
3 gram
2,84 gram
2,7 gram
2,5 gram
Richtprijs
20,20
6,90
8,95
4,99
Prijs per gram
6,73
2,43
3,32
1,99
Pigmentatie
Gemiddeld
Goed
Gemiddeld
Goed
Houdbaarheid zonder bij te werken
2 uur
2 uur
3 uur
2 uur
Stain
Beperkt
Nee
Beperkt
Nee
Gloss
Ja
Ja
Beperkt
Heel glossy
Hydratatie
Ja
Ja
Beperkt
Ja
Gemakkelijk aan te brengen
Ja
Ja
Gemiddeld
Ja
Te koop bij
Parfumerie, Clinique website
KIKO website
Inno, Planet Parfum
Drogisterij zoals Kruidvat
Aantal beschikbare kleuren op dit moment
10
10
12
8
Smaak
Nee
Nee
Zachte munt
Nee
Geur
Nee
Nee
Munt
Vanille
Verzorgende ingrediënten
Sheaboter, mangoboter, ricinusolie, plantaardige olie, plantaardige was, jojoba-olie, tocopherol (anti-oxidant, huidbeschermend, vochtbewarend bij UV), moerasbloemolie, olijfolie, zonnebloemolie
Plantaardige olie
Plantaardige olie, pepermuntolie
Geen
Slechte ingrediënten
Bijenwas (kan ongewenste stoffen uit het milieu bevatten)
Microcristallinewas (allergieverwekker)
Microcristallinewas (allergieverwekker), sorbinezuur (allergieverwekker)
Alcohol (kan de huid uitdrogen)

Welke is jouw favoriet?
Wat vinden jullie van het schema? Moet ik vaker zulke overzichtstabellen gebruiken of vinden jullie dat niet nodig? Laat dit gerust even weten, zodat ik hier rekening mee kan houden!

Je kan nog maar enkele dagen deelnemen aan de winactie! Klik op deze link!

3 opmerkingen:

  1. oew! dit is een leuk en duidelijk schema!
    Super leuke review!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey meid! Zelf houd ik ook veel van die Chubby Sticks, je moet ook eens de Color Boosts van Bourjois proberen, en heb je de Lip Butters van Revlon geprobeerd? Die zijn wel niet in dezelde formaat, maar nog altijd heel fijn! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze nog niet getest, maar alvast bedankt voor de tip! :)

      Verwijderen