vrijdag 27 september 2013

Yves Rocher - 7 dagen programma - Nutritive Végétal (nl)

Vorige week schreef ik een artikeltje over het Hydra Végétal programma. Deze week heb ik het 7 dagenprogramma uit de Nutritive Végétal lijn getest.
Het Nutritive Végétal programma bestaat uit 3 producten dat je gedurende 7 dagen gebruikt. De bedoeling is dat je je huid 2 keer per dag gaat voeden in 2 stappen. Dit programma is geschikt voor een droge tot zeer droge huid.
In het doosje zitten 3 producten: een fluweelzachte reinigingsgel, een 24-uur verzorgende crème en een intensieve voedende nachtbalsem. Volgens Yves Rocher zorgt het essenextract voor een intensief voedende werking, waarbij de huid gestimuleerd wordt om zelf voedende vetstoffen aan te maken. De bedoeling is om de huis 's morgens en 's avonds te reingen met de gel. 's Morgens breng je de crème aan en 's avonds de balsem voor extra verzorging.
 
Nutritive Végétal - Fluweelzachte reinigingsgel
De reinigingsgel gebruik je zowel in de ochtend als voor het slapengaan. Je brengt hem aan op een vochtige huid en met je vingers masseer je de gel in tot hij schuimt. Nadien spoel je hem goed af.
Ingrediënten met uitleg: aqua (water), acrylates (goed verdraagbare gelvormer), agave tequilana leaf extract (blauwe agave, gaat rimpels tegen en maakt de huis strakker), aphloia theiformis leaf extract (gaat huidveroudering tegen), caramel (karamel, kleur), fraxinus ornus sap extract (Manna-es, voedende eigenschappen), glycerin (goed verdraagbare alcohol), hamamelis virginiana flower water (witch hazel, zweetremmend en vochtbewarend), maltodextrin (dikmaker), methylpropanediol (vochtinbrengend, stimuleert indringen van andere ingrediënten in de huid), parfum, phenoxyethanol (conserveermiddel, allergieverwekker), potassium sorbate (kaliumzout, kan allergiserend werken), PEG-6 caprylic (vochthouder), sodium cocoyl isethionate (mild basistenside), sodium cocoamphoacetate (afkomstig van kokosnoot, zorgt voor schuim), sodium hydroxide (regelt zuurtegraad en reinigt), sodium benzoate (conserveermiddel, allergieverwekker), sodium laureth sulfate (basistenside), tetrasodium EDTA (ondersteunt werking van conserveermiddelen, milieuonvriendelijk want moeilijk afbreekbaar), xanthangum (goede gelvormer).
De reinigingsgel zit in een tube met een middelmatige opening. Hierdoor kan je gemakkelijk doseren. Ook de full size zit in een tube en persoonlijk vind ik dat soort verpakking ideaal voor een reinigingsgel. De gel zelf is vrij dik, maar lopend. Door de karamel is hij niet volledig transparant, maar heeft hij een bruinige schijn. Hij ruikt een beetje bloemig met een hint van citrus. Je mag hem niet aan de ogen gebruiken, waardoor je eigenlijk nog een extra product aan deze routine moet toevoegen. Ik vind hem best aangenaam in gebruik. Hij masseert gemakkelijk in, schuimt niet te hard en spoelt gemakkelijk weer af. Mijn huid is schoon en voelt ook fris aan. Toch ga ik deze niet opnieuw kopen, omdat ik al een andere reinigingsgel gebruik die mij beter bevalt.
 
Nutritive Végétal - 24-h comfort voedende crème
Na het reinigen breng je de voedende crème aan op het gezicht. Deze crème gebruik je 's ochtends.
Ingrediënten met uitleg: aqua (water), allantoin (herstellend en stimuleert aanmaak van nieuwe cellen), acrylates (goed verdraagbare gelvormer), aphloia theiformis leaf extract (gaat huidveroudering tegen), bis-diglyceryl polyacyladipate-2 (plantaardige olie), behenyl alcohol (geeft samenhang, plantaardig, huidvettend en gladmakend), butyrospermum parkii butter (sheaboter, verzorgend), coco-caprylate (kokosolie, maakt de huid terug vet), cetyl alcohol (plantaardige consistentie), dimethicone (siliconenolie, maakt glad en dringt goed in, moeilijk afbreekbaar in natuur), ethylhexyl stearate (vochtinbrengend), fraxinus ornus sap extract (Manna-es, voedende eigenschappen), glycerin (goed verdraagbare alcohol), hydrogenated coconut oil (kokosnootolie), hamamelis virginiana flower water (witch hazel, zweetremmend en vochtbewarend), macademia ternifolia seed oil (macademia-olie, verzorgend), methylpropanediol (vochtinbrengend, stimuleert indringen van andere ingrediënten in de huid), parfum, potassium sorbate (kaliumzout, kan allergiserend werken), polysorbate 60 (emulgator), phenoxyethanol (conserveermiddel, allergieverwekker), sorbic acid (sorbinezuur, allergieverwekker), sorbitan stearate (emulgator, vochtbewarend), sodium hydroxide (regelt zuurtegraad en reinigt), sodium benzoate (conserveermiddel, allergieverwekker), trilaurin (goed vetlichaam), tocopheryl acetate (vitamine E, antioxidant, vochtbewarend bij UV), tetrasodium EDTA (ondersteunt werking van conserveermiddelen, milieuonvriendelijk want moeilijk afbreekbaar).
De crème zit in een handige tube. De full size zit in een potje. Jammer, want ik vind een tube veel gemakkelijker om te doseren en het is ook hygiënischer. De crème is dik en vettig. Hierdoor werd ik eerst een beetje bang dat mijn huid te vet zou worden, waardoor ik veel glans en acné zou krijgen. Hij brengt echter gemakkelijk aan en trekt snel in. Bovendien werden mijn onzuiverheden net minder in plaats van een acné-hoofd te krijgen. Hij heeft dezelfde geur als de gel, al vind ik de geur van de crème uit de Hydra Végétal lijn veel aangenamer. Ik zou dan ook eerder die crème opnieuw aanschaffen, hoewel ik zeer tevreden was over deze uit de Nutritive lijn. Ik heb dan ook geen extreem droge huid waardoor ik geen intensieve voeding nodig heb. Voor personen die wel een droge huid hebben denk ik dat deze crème beter past dan die uit de Hydra Végétal lijn.
 
Nutritive Végétal - Intensieve voedende balsem
Na het reinigen met de gel breng je deze voedende balsem aan. De balsem breng je op voor het slapengaan.
Ingrediënten met uitleg: aqua (water), acrylates (goed verdraagbare gelvormer), butyrospermum parkii butter (sheaboter, verzorgend), brassica campestris seed oil (chinese kool, vormt een beschermende film en voedt de huid), behenyl alcohol (geeft samenhang, plantaardig, huidvettend en gladmakend), copernica cerifera cera (carnauba was), coco-caprylate (kokosolie, maakt de huid terug vet), cetyl alcohol (plantaardige consistentie), dimethicone (siliconenolie, maakt glad en dringt goed in, moeilijk afbreekbaar in natuur), ethylhexyl cocoate (kokoszuur, verzachtend), fraxinus ornus sap extract (Manna-es, voedende eigenschappen), glycerin (goed verdraagbare alcohol), glyceryl behenate (emulgator), glyceryl stearate SE (hulpemulgator), hamamelis virginiana flower water (witch hazel, zweetremmend en vochtbewarend), myreth-3 myristate (emulgator), methyl glucose sesquistearate (emulgator, vochtbewarend), methylpropanediol (vochtinbrengend, stimuleert indringen van andere ingrediënten in de huid), macademia ternifolia seed oil (macademia-olie, verzorgend), phenoxyethanol (conserveermiddel, allergieverwekker), parfum, potassium sorbate (kaliumzout, kan allergiserend werken), sorbic acid (sorbinezuur, allergieverwekker), sodium hydroxide (regelt zuurtegraad en reinigt), sodium benzoate (conserveermiddel, allergieverwekker), tocopheryl acetate (vitamine E, antioxidant, vochtbewarend bij UV), xanthan gum (goede gelvormer).
De voedende balsem zit net als de crème in een handige tube. Ook deze zit jammer genoeg in een potje als je de full size versie aankoopt. Hij heeft dezelfde geur, maar is hij veel dikker en steviger van textuur in vergelijking met de crème. Hij trekt ook minder goed in en laat een glanzende film achter. Daarom gebruik je deze best 's avonds. Na een nachtje inwerken ziet je gezicht er duidelijk verzorgd en gehydrateerd uit. Deze balsem lijkt mij vooral erg geschikt in de winter. Dan kan mijn huid zulke intensieve verzorging wel gebruiken. Misschien dat ik deze dan ook opnieuw aankoop, als mijn andere producten op zijn.
 
Totale beoordeling
Ik heb dit programma met veel plezier geprobeerd. Ik ben erg tevreden over de verzorgende eigenschappen van deze set, al mis ik wel enkele aanvullende producten. Je kan wel nog andere producten uit deze lijn aankopen, waardoor dat probleem wel opgelost is. Wat ik verder erg belangrijk vind, is dat deze producten geen parabenen bevatten. Dit is positief! Er zitten wel enkele allergieverwekkende stoffen in, waardoor ik wel zou opletten als je een erg gevoelige huid hebt. Ook zou ik het niet aanraden voor personen met een vette huid. Ik heb een gecombineerde en gevoelige huid en heb zelf geen irritatie of onzuiverheden ervaren. Toch is het belangrijk dat je je verzorging afstemt op de noden van je huid. Dit programma zou geschikt zijn voor 7 dagen, maar ik heb nog genoeg product over om zeker nog een week mee door te komen.

Je kan deze producten vinden op de website van Yves Rocher. De set bevat een reinigingsgel van 30ml, een voedende crème van 15ml en een voedende balsem van 15ml. Deze set is niet altijd beschikbaar. Ik heb hem tijdens een actie ontvangen als extra bij mijn bestelling, maar mogelijks komt deze wel nog terug in het assortiment probeerkits. Momenteel loopt er wel een kortingsactie rond deze producten. Een full size reinigingsgel bevat 125ml en kost nu 4,15 euro ipv 6,90 euro. Een full size voedende crème bevat 50ml en kost nu 6,95 euro ipv 10,90 euro. De full size nachtbalsem bevat 50ml en kost nu 6,95 euro ipv 11,90 euro.
 
Vergeet niet dat je nog steeds kan deelnemen aan de winactie met producten van Yves Rocher. Klik op deze link!